שרון הוא בוגר תואר ראשון במדעי החברה בדגש ניהול מהאוניברסיטה הפתוחה, שקיבל בעודו תלמיד תיכון, תואר שני (בהצטיינות) ושלישי במנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל. שרון ערך מחקרים בין-לאומיים בדרום אמריקה ובדרום-מזרח אסיה, כיהן כסמנכ"ל שיווק בחברת נדל"ן, עסק בהוראה באקדמיה ובמגזר הפרטי ובייעוץ אסטרטגי ושיווקי לגופים עסקיים שונים.
הפרויקטים העיקריים בהם שרון עסק במסגרת שנת ממשק ברשות החברות הממשלתיות:
- התייעלות אנרגטית בחברות הממשלתיות – חברות אלה הן מהגדולות במשק, וצורכות חשמל בהיקף של למעלה ממיליארד ש"ח בשנה. תוך הצגת הכדאיות הכלכלית המובהקת והיתרונות הסביבתיים והאחרים, רתם שרון את מנהל רשות החברות הממשלתיות לפרסם חוזר שמחייב את כל החברות לקיים דיון דירקטוריון בנושא ייצור חשמל סולארי באמצעות פאנלים פוטו-וולטאיים בהשתתפות נציג הרשות.במסגרת פעילות זו ניסה שרון לשכנע את הדירקטוריונים של החברות לקבל החלטות בדבר התקנת פאנלים פוטו-וולטאים בשטחיהן, ולבצע פעולות שונות של ייעול השימוש באנרגיה (כגון תאורה, מיזוג, תחבורה ובנייה ירוקה וחסכונית).
- ביצוע תחשיב עלות-תועלת לפרויקט מונים חכמים ("מנייה חכמה") של חברת החשמל – מדובר בפרויקט בהיקף של מיליארדי שקלים, שבמסגרתו מוחלפים מוני החשמל הקיימים במונים חכמים, שמשדרים אוטומטית נתונים רבים לחברת החשמל ולכלל צרכני החשמל. הפרויקט עתיד לייעל את פעילות חברת החשמל, לצמצם אבדן חשמל וגניבות חשמל ולצמצם את צריכת החשמל הפרטית (עקב שינויי התנהגות והמלצות לחיסכון) בשיעור שעשוי להביא לדחיית הקמת תחנת כוח. התועלת למשק היא בהורדת עלויות החשמל (הודות להתייעלות) ובהורדת ייצור החשמל (הודות לחיסכון), וכתוצאה מכך – צמצום משמעותי בזיהום הנגרם מייצור החשמל.
- פרויקט מעבר לשימוש ברכבים היברידיים – לחברות הממשלתיות ציי רכב גדולים. באמצעות בדיקת כדאיות כלכלית שיזם וגיבש, שיכנע שרון את החברות הממשלתיות ביתרונות המעבר לשימוש ברכבים היברידיים. הפחתת השימוש בדלק מביאה לחיסכון של כ – 50 מיליון ש"ח בשנה, יחד עם הקטנה משמעותית בפליטות גזי חממה ובזיהום אויר בגובה הרחוב. העבודה שהכין, בשת"פ עם מנהלת תחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, פורסת בפני החברות גם את הבסיס הדרוש למעבר לרכבים היברידים-נטענים, רכבים חשמליים בלבד ורכבים המונעים בגז.