חזרה לרשימת עמיתים
מחזור ה' 2016-2015

ד"ר עדי לוי




ד"ר עדי לוי היה עמית ממשק באגף לדיג וחקלאות מים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, שם שימש יועץ מדעי לניר פרוימן, ראש אגף הדיג. בעבר כיהן עדי כמנהל המדעי של האגודה הישראלית לאקולוגיה וכעורך המדעי של זווית- סוכנות הידיעות למדע וסביבה. כיום עדי הוא ראש החטיבה לסביבה וקיימות במסגרת לימודי תואר B.A. רב תחומי במכללה האקדמית אחוה. כמו כן עדי מכהן כסגל עמית בפקולטה למדעי הים וכחבר בקבוצת המחקר לקיימות סביבתית וחברתית במרכז האקדמי רופין, וכן כמרצה מן החוץ באוניברסיטת רייכמן.

עדי הוא בוגר דוקטורט במיקרוביולוגיה ימית סביבתית מאוניברסיטת בר-אילן. עבודת הדוקטורט שלו עסקה באפיון אוכלוסיות מיקרוביאליות והפחתת אילוח בקטריאלי בתעשיית התפלת מי-הים. את התואר השני סיים בהצטיינות במסלול אקולוגיה ימית באוניברסיטת בר-אילן, במחקר העוסק בהשפעת שינויים גלובליים על הפוטופיזיולוגיה של שוניות אלמוגים בים סוף. את התואר הראשון סיים בהצטיינות במדעי הים והסביבה הימית במכללה הימית במכמורת (רופין).

במסגרת שנת ממשק עסק עדי בקידום הנושאים הבאים:

1. פיתוח ענף גידול האצות בישראל – סקירת הפעילות הקיימת בארץ, זיהוי חסמים להתפתחות הענף וגיבוש מגוון פתרונות והמלצות להתמודדות עם חסמים אלו, במטרה לאפשר פיתוח בר-קיימא של התחום.

2. פיתוח בר-קיימא של חקלאות ימית ידידותית לסביבה, בים הפתוח וביבשה.

3. תפיסת דגי בורי בשפכי נחלים – הערכת הפוטנציאל הצפוי של יכולת הריבוי במכונים, זיהוי חסמים במעבר לייצור המוני ובניית מתווה שיאפשר את הפחתת הלחץ מהסביבה הטבעית.

במסגרת פעילותו כעמית ממשק באגף לדיג וחקלאות מים, ארגן עדי כנס שהפגיש לראשונה בין כלל הגורמים המסחריים העוסקים בתחום גידול האצות בישראל.

אל הכנס הגיעו כ-100 משתתפים – בהם נציגים ממשרדי ממשלה שונים, נציגי החברות העוסקות בגידול אצות בישראל, נציגים ממכוני מחקר ומהאקדמיה. במסגרת הכנס שמעו המשתתפים מספר הרצאות מפי מומחים מהאקדמיה, הכירו את החברות הפעילות בענף, וכן צפו במצגת אשר ריכזה וניתחה נתונים שאסף עדי במסגרת סבב פגישות נרחב עם כלל הגורמים הפעילים בענף, אשר נערך במטרה למפות את הפעילות בתחום ולנתח את החסמים להתפתחות הענף בישראל. כמו כן, התקיים דיון בשולחן עגול בהשתתפות נציגים ממשרדי הממשלה ונציגי החברות אשר עסק במגוון נושאים וביניהם הקמת פורום מגדלי אצות.

בעקבות הכנס והדיון בשולחן העגול הוקם פורום מגדלי אצות בו שותפים כיום נציגים מ-20 חברות שונות וגורמים נוספים – זאת במטרה ליצור נטוורקינג ושת"פ מקצועי בין החברות וכן להוות כלי לריכוז והצפת חסמים לענף אל מול הרגולטור על מנת לסייע בפתרונם.

תכנית ממשק היוותה עבורי הזדמנות מאתגרת ויוצאת דופן להשפיע על תהליכי קבלת החלטות ועיצוב המדיניות בשירות הציבורי, באמצעות קידומו של פיתוח בר-קיימא העונה לצרכי האדם אך מאפשר גם הטמעת שיקולים של שמירת טבע והגנה על הסביבה הימית.

Please complete the captcha.