חזרה לרשימת עמיתים
מחזור ו' 2017-2016

ד"ר רן שאולי




ד"ר רן שאולי היה עמית ממשק במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, שם שימש יועץ מדעי לפרופ' עבד גרה, מנהל השירותים להגנת הצומח ולביקורת. כיום רן מלמד בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת בר אילן ובבית הספר לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה; ומשמש עמית מחקר במכון המחקר לקידום השלום ע"ש טרומן שבאוניברסיטה העברית.

לרן תואר דוקטור במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה. את המחקר לתואר זה ביצע באוניברסיטת קורנל שבארה"ב, באוניברסיטה הלאומית של סינגפור ובמכון ללימודי אסיה שבהמבורג, גרמניה. לרן תואר ראשון מהאוניברסיטה העברית בירושלים בלימודי אסיה ובבלשנות גנרטיבית וחישובית, ותואר שני – מהאוניברסיטה העברית גם הוא – בלימודי סין ומדע המדינה.

רן הוא עמית מחקר במכון טרומן שבאוניברסיטה העברית בירושלים, שם גם ביצע את מחקרו כבתר-דוקטורט. תחומי עבודתו כללו, בין השאר, מחקר מדיניות תכנון עירוני וסביבתי בערים גדולות בדרום-מזרח אסיה, ייעוץ מעשי, וכן מחקר של היבטים פוליטיים של זיכרון.

במסגרת תפקידו כעמית ממשק בשירותים להגנת הצומח עסק רן בשני פרויקטים מרכזיים:

  1. תכנית "שכן טוב", המטפלת בבעיית החשיפה של אוכלוסיות גדלות והולכות לרחף של חומרי הדברה ולחומרים אחרים שמקורם בשטחים חקלאיים. המערכת משלבת מרכיבים מתחומי התכנון, הפיקוח ושיתוף הציבור, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות ומתקדמות.
  2. כתיבת טיוטה למדיניות מזון לאומית – בתהליך זה הוזמנו לקחת חלק אנשי ממשל, אנשי אקדמיה, נציגי ארגונים מהחברה האזרחית ונציגים של המגזר העסקי. יום עיון בנושא שהתקיים ב-18 ביוני 2017 היווה תחנה חשובה בתהליך זה.

הגעתי לתכנת ממשק כדי להוסיף למבט הביקורתי שרכשתי באקדמיה עומק חדש – של אדם המשתתף בעשייה ביצועית למען צדק סביבתי וחברתי.

Please complete the captcha.