חזרה לרשימת עמיתים
מחזור ו' 2017-2016

ד"ר שרון סורוקר




ד"ר שרון סורוקר היה עמית ממשק ברשות החברות הממשלתיות, ושימש יועץ מדעי למוריס דורפמן, סמנכ"ל הרשות. לאחר שנתו בממשק עבד שרון כמנכ"ל חברת Head Energy LTD העוסקת באנרגיה מתחדשת, פתרונות להתייעלות אנרגטית ועוד, לאחר מכן היה מנהל תוכנית הצוערים לשלטון מקומי במכללת תל חי וכן ניהל פרויקט האנרגיה של מרכז השל ומרצה באוניברסיטאות ומכללות מובילות. כיום שרון משמש כסמנכ"ל פיתוח עסקי בסטארט אפ SNATION.

שרון הוא בוגר תואר ראשון במדעי החברה בדגש ניהול מהאוניברסיטה הפתוחה, שקיבל בעודו תלמיד תיכון, תואר שני (בהצטיינות) ושלישי במנהל עסקים מאוניברסיטת אריאל. שרון ערך מחקרים בין-לאומיים בדרום אמריקה ובדרום-מזרח אסיה, כיהן כסמנכ"ל שיווק בחברת נדל"ן, עסק בהוראה באקדמיה ובמגזר הפרטי ובייעוץ אסטרטגי ושיווקי לגופים עסקיים שונים.

הפרויקטים העיקריים בהם שרון עסק במסגרת שנת ממשק ברשות החברות הממשלתיות:

  1. התייעלות אנרגטית בחברות הממשלתיות – חברות אלה הן מהגדולות במשק, וצורכות חשמל בהיקף של למעלה ממיליארד ש"ח בשנה. תוך הצגת הכדאיות הכלכלית המובהקת והיתרונות הסביבתיים והאחרים, רתם שרון את מנהל רשות החברות הממשלתיות לפרסם חוזר שמחייב את כל החברות לקיים דיון דירקטוריון בנושא ייצור חשמל סולארי באמצעות פאנלים פוטו-וולטאיים בהשתתפות נציג הרשות.במסגרת פעילות זו ניסה שרון לשכנע את הדירקטוריונים של החברות לקבל החלטות בדבר התקנת פאנלים פוטו-וולטאים בשטחיהן, ולבצע פעולות שונות של ייעול השימוש באנרגיה (כגון תאורה, מיזוג, תחבורה ובנייה ירוקה וחסכונית).
  2. ביצוע תחשיב עלות-תועלת לפרויקט מונים חכמים ("מנייה חכמה") של חברת החשמל – מדובר בפרויקט בהיקף של מיליארדי שקלים, שבמסגרתו מוחלפים מוני החשמל הקיימים במונים חכמים, שמשדרים אוטומטית נתונים רבים לחברת החשמל ולכלל צרכני החשמל. הפרויקט עתיד לייעל את פעילות חברת החשמל, לצמצם אבדן חשמל וגניבות חשמל ולצמצם את צריכת החשמל הפרטית (עקב שינויי התנהגות והמלצות לחיסכון) בשיעור שעשוי להביא לדחיית הקמת תחנת כוח. התועלת למשק היא בהורדת עלויות החשמל (הודות להתייעלות) ובהורדת ייצור החשמל (הודות לחיסכון), וכתוצאה מכך – צמצום משמעותי בזיהום הנגרם מייצור החשמל.
  3. פרויקט מעבר לשימוש ברכבים היברידיים – לחברות הממשלתיות ציי רכב גדולים. באמצעות בדיקת כדאיות כלכלית שיזם וגיבש, שיכנע שרון את החברות הממשלתיות ביתרונות המעבר לשימוש ברכבים היברידיים. הפחתת השימוש בדלק מביאה לחיסכון של כ – 50 מיליון ש"ח בשנה, יחד עם הקטנה משמעותית בפליטות גזי חממה ובזיהום אויר בגובה הרחוב. העבודה שהכין, בשת"פ עם מנהלת תחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה, פורסת בפני החברות גם את הבסיס הדרוש למעבר לרכבים היברידים-נטענים, רכבים חשמליים בלבד ורכבים המונעים בגז.

ממשק היא תכנית מצוינת שיוצרת סביבה, הכשרה וכלים מעולים כדי לנסות ולהשפיע במשרדי הממשלה שמעצבים במידה רבה את החיים שלנו.
אני רואה זכות גדולה באפשרות להקדיש שנה למעשים טובים בנושאים סביבתיים ואחרים וכך לשפר את איכות החיים של כולנו.

ההשפעה של שרון על הסביבה בישראל: קידום אנרגיה מתחדשת בחברות הממשלתיות

״אם היינו עושים תחרות מזהמים סביבתיים בינ"ל, משק האנרגיה היה לוקח את המקום הראשון בהליכה. ייצור האנרגיה אחראי על כ - 60% מפליטות גזי החממה, ולשיעור גבוה של מזהמים אחרים שנפלטים לאוויר שלנו. מנגד, האנרגיה חיונית לתפקוד התקין שלנו. כל יחידת אנרגיה שנחסכת או שמיוצרת ע"י אנרגיה מתחדשת באה במקום יחידת אנרגיה מזהמת שמופקת מנפט, גז או פחם. בכך התרכזה הפעילות שלי ברשות החברות הממשלתיות: ייזום פרוייקטים סולאריים בהיקף של 2.7 מיליון מ"ר בחברות הממשלתיות (כחצי מתחנת הכח רידינג)״.

Please complete the captcha.