חזרה לרשימת עמיתים
מחזור ב' 2013-2012

ד"ר חגית אולנובסקי




ד"ר חגית אולנובסקי היתה עמיתת ממשק במשרד להגנת הסביבה, שם שימשה כיועצת המדעית למדענית הראשית ד"ר סיניה נתניהו. כיום חגית היא יועצת לניהול סיכוני בריאות וסביבה בישראל.

לחגית תואר ראשון בביולוגיה מאוניברסיטת תל אביב והיא סיימה תואר שני בהצטיינות בכימיה ביולוגית באוניברסיטה העברית בירושלים. לחגית דוקטורט בביולוגיה אבולוציונית וסביבתית מאוניברסיטת חיפה, כאשר את המחקר לתואר ערכה במעבדות המכון הלאומי לבריאות במרילנד, ארה"ב (NIH).

פועלה של חגית במסגרת תכנית ממשק:

הנחת היסודות להקמת התכנית הלאומית לבריאות וסביבה של מדינת ישראל. מטרת התכנית לטפל במכלול הבעיות הסביבתיות שמובילות לבעיות בריאותיות. מניעה מוקדמת תחסוך משאבים עצומים המושקעים בפתרון הבעיות במערכת הבריאות, ותאפשר לאוכלוסיות מוחלשות ורגישות, כגון קשישים וילדים, ליהנות מחיים בריאים יותר. התכנית המשותפת למשרד להגנת הסביבה ולמשרד הבריאות, מאגדת תחת מטריה אחת את כל הגופים והמשרדים הממשלתיים המעורבים, ומאפשרת לראשונה לטפל בנושאי בריאות הציבור והסביבה במבט כולל ורב-תחומי. בנוסף, עסקה חגית במספר בעיות בריאות וסביבה כגון תיעדוף השימושים באפר פחם בישראל, וההשלכות הסביבתיות של השימוש בצמחים מהונדסים גנטית בחקלאות בישראל.

במסגרת תכנית ממשק, ובמימון וארגון של הקרן לבריאות וסביבה בישראל, נשלחה חגית להשתלמות בניהול סיכוני בריאות וסביבה באוניברסיטת הרווארד בארה"ב. עם חזרתה לארץ יישמה את המתודולוגיות שלמדה על בעיות בריאות וסביבה בישראל, תוך בחינת התמונה הרחבה, תיעדוף פתרונות שונים לבעיות אלו, ועידוד המשרד להגנת הסביבה לפעול כרגולטור אקטיבי יותר.

מאז שסיימה את תכנית ממשק, חגית הינה יועצת עצמאית לניהול סיכוני בריאות וסביבה בישראל, ועובדת עם המשרד להגנת הסביבה (מדענית ראשית ואגף שטחים פתוחים ומגוון ביולוגי), עם רשות הטבע והגנים, החברה להגנת הטבע, עיריית תל-אביב ועיריית אשדוד, ארגונים, חברות וגופים נוספים. חגית עובדת בשיתוף פעולה עם בוגרי ממשק נוספים בהתאם לנושא ואופי העבודה. בשנת 2016 תכין חגית את מתודולוגיית ההקמה המיטבית של מכון מחקר לאומי לבריאות וסביבה בעיר אשדוד ותציג לציבור את תוצאות העבודה; תמשיך לייעץ למשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ומלכ"רים; ותמשיך להוביל (בהתנדבות) את הפורום הישראלי לתזונה בת קיימא, אותו הקימה מתוך מטרה לקדם תזונה בריאה ובת קיימא (סביבתית וחברתית) על בסיס ידע מדעי ולטובת כל תושבי ישראל.

הגעתי לממשק מתוך אמונה שהדרך היעילה ביותר להשפיע היא מתוך הממסד, אצל קובעי המדיניות ובשירות הציבורי, במטרה להיות נוכחת בנקודות בהן מקבלי ההחלטות זקוקים למידע מדעי מוסמך וכדי לספק את המידע הרלוונטי בעל ההיבטים הסביבתיים.

Please complete the captcha.