חזרה לרשימת עמיתים
מחזור א' 2012-2011

ד"ר יהונתן בר יוסף




ד"ר יהונתן בר יוסף היה עמית ממשק בצוות "NewTech" במשרד הכלכלה, לצד עודד דיסטל. כיום יהונתן עובד ברשות הטבע והגנים כמנהל פרויקט ניטור ושימור המגוון הביולוגי באזור ים המלח. בנוסף, יהונתן משמש כיועץ ביחידת המדען הראשי במשרד האנרגיה, וכן כיועץ למנהל תחום כנרת ברשות המים בנושא של תכנית הניטור לאגם הכנרת ואגן ההיקוות.

יהונתן בעל תואר ראשון במסגרת תכנית המצטיינים "אמירים" במדעי הטבע ותואר שלישי (במסלול ישיר) במדעי הצמח והסביבה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, בנושא "אקולוגיה של פיטופלנקטון באגם הכנרת". יהונתן עבד ברשות הטבע והגנים, עבר הכשרה כמתכנן פרמקלצ'ר והיה שותף במיזם בתחום המים – חסכון ומיחזור. תכנית "ממשק" הופיעה בדיוק בזמן שבו יהונתן ביקש לעשות שינוי משמעותי בקריירה שלו ולעבור מהאקדמיה לשירות הציבורי.

מאז סיום הכשרתו בתכנית ממשק שימש יהונתן כיועץ במשרד הכלכלה בתכנית NewTech ובמשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, שם גם שימש כמנהל תחום תחליפי נפט ביחידת המדען הראשי וסייע בהקמת תכנית הניטור הלאומית של הים התיכון.

יהונתן עסק בשלשה פרויקטים בצוות ניו-טק, המטה לקידום השקעות במשרד הכלכלה:

1. שדרוג מערכות המים והביוב במחוז לומברדיה – איטליה 

בישראל קיימת הטכנולוגיה להציע פתרונות קיימים למערכות המים והשפכים בלומברדיה. הפרויקט שאף להכיר למקבלי ההחלטות במחוז את הטכנולוגיות הישראליות, להבין מה הצרכים ולחבר להם מענה ישראלי, להקים מרכזי הדגמה ופיילוטים, ואז לנסות להתקבל למכרזים.

2. ניקוי אגן הגנגס, הודו

לפני מס' שנים, ממשלת הודו יזמה פרויקט עצום מימדים שמטרתו היתה לטהר את מימי הנהר, מזיהום של גופות , שפכים מוניציפאלים ותעשיה באמצעות הקמה של מערכת לטיהור שפכים במרחב האגן ולטפל בפסולת מוצקה ובוצה משפכים. הפרויקט לא הצליח להתרומם, עד שהבנק העולמי פרש עליו חסות והתחייב להשקעות בסכום של כמליארד דולר.

המטה לקידום השקעות שם לו למטרה להכניס כמה שיותר חברות ישראליות מתחום המים לפרויקט של הגנגס. לצורך כך יהונתן פעל כמומחה מייעץ שמשימתו הייתה לבחון את הצרכים בהודו ולנסות לשדך להם את הטכנולוגיה הישראלית המתאימה ביותר.

במסגרת זו הוביל יהונתן משלחת ישראלית שנסעה להודו על מנת לבחון את ההשתלבות של הטכנולוגיה הישראלית בפרויקט ניקוי נהר הגנגס.  בר יוסף נשא דברים בפני ראשי עיריית מומבי ואמר: "ישראל יכולה לתפור חליפה טכנולוגית לכל פרויקט שיעלה במסגרת ניקוי נהר הגנגס, בהתאם לדרישות ולצרכים המקומיים". לכתבה בנושא

3. סמינר מדעי בינ"ל

במסגרת תפקידו כיועץ מדעי וכמנהל פרויקטים בצוות "ניו-טק" במטה לקידום השקעות, יהונתן יזם סמינר חודשי קצר, אשר בו הוא העביר שיעור של שעה על נושא רלוונטי לעבודה. רוב האנשים הגיעו מרקע של מדעי החברה ומעט מהם הבינו את התחום הטכנולוגי בו הם עוסקים לעומק.

דוגמאות לשיעורים – טיפול בשפכים, ביודיזל, תאי דלק, אנרגיה סולארית ועוד.

לאחר מספר שיעורים, החליט מנהל המטה לקידום השקעות שכדאי להפיץ את הידע לעובדי הנספחויות השונות בעולם, על מנת שגם הם יוכלו לתקשר איתנו על רקע ידע בסיסי בתחום העבודה, באמצעות סמינרים בסקייפ.

במסגרת עבודתו במשרד האנרגיה והמים – יהונתן הוביל את נושא תחליפי הדלקים מבוססי גז טבעי ביחידת המדען הראשי, וסייע בקידום התכנית הלאומית לניטור הים התיכון.

חיפשתי תפקיד ניהולי, עם הרבה יוזמה, ושיש בו תכלית משמעותית... ומצאתי.

Please complete the captcha.