חזרה לרשימת עמיתים
מחזור ג' 2014-2013

ד"ר מאיה שניט-אורלנד




ד"ר מאיה שניט-אורלנד היתה עמיתת ממשק במשרד הבריאות, ושימשה יועצת מדעית לראש שרותי בריאות הציבור – פרופ' איתמר גרוטו. כיום מאיה עובדת כמנהלת אגף משאבי סביבה בשה"מ, שרותי ההדרכה והמקצוע, במשרד החקלאות.

מאיה סיימה תואר שלישי ביחידה להנדסה סביבתית באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ועסקה במחקרה בפעילות אנטימיקרוביאלית של חיידקים שבודדו מאלמוגים. היא סיימה תואר שני בהצטיינות ביחידה להנדסה סביבתית, ותואר ראשון במחלקה להנדסת ביוטכנולוגיה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. במהלך לימודיה באוניברסיטת בן גוריון היתה פעילה חמש שנים במסגרת פרוייקט פר"ח, תחילה כחונכת ולאחר מכן כרכזת, והיתה חברה במועצה הירוקה של קמפוס ירוק באוניברסיטה.
מאיה הגיעה לתכנית ממשק במטרה לקדם תפיסה מדעית ערכית וסביבתית, ולהשפיע על קביעת המדיניות בתחומים סביבתיים ובריאותיים, תוך הכרה בחשיבות הנגשת הידע לקובעי המדיניות ברמה הלאומית ורצון לתרום למען הקהילה והחברה כולה.
מצב ההערכות לשינוי אקלים בישראל:

"משרד הבריאות מקדם את הנושאים הללו גם של מחשוב וגם של חינוך אנשי מקצוע, ללא תקציב מהתכנית הלאומית להיערכות לשינוי אקלים, כחלק מהיערכות המשרד לנושאים הללו, במצב של רווח כפול, פעילות של אי חרטה". מתוך דבריה של ד"ר מאיה, כשייצגה את משרד הבריאות  בישיבת ועדת הכנסת למדע וטכנולוגיה בנושא הערכות לשינוי אקלים בישראל מתאריך 17/6/14. לפרוטוקול המלא

השנה הזו הרחיבה לי אופקים. לראשונה מזה הרבה זמן הרגשתי לא רק נתרמת אלא גם תורמת ומשפיעה. קבלתי ידע, כלים וניסיון וטעמתי פוליטיקה. אני מרגישה שאני בדיוק איפה שאני צריכה להיות.

עדכונים נוספים

Please complete the captcha.